By: zana raman

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 31-Oct-2007 00:02 Email | Share | Bookmark
Apam Kukus

 
 
 
Kuih apam kukus ni ana ambil resipi dari fp Masriyah. Hmmmm...memang gebu...tapi ana tak bubuh filling apa-apa pun sbb tak de stok, kaler pun tak de...sbb kat umah tak de kaler2 ni... ...jadi yang ni plain jer...tapi sedap gak...boleh cuba kalau nak...ana copy and pastekan resipi tu...sori la Yah ana tak follow betui2 resipi tu...next round boleh buh strawberry ...mesti lagi sedapkan...

APAM STRAWBERRY

2 biji telur
1 cawan gula
1 sudu kecil ovallete
2 sudu esen vanilla
1 cawan susu segar
2 cawan self raising flour ayak terlebih dahulu
Jem strawberry
pewarna yg disukai.

Cara.
1.Panaskan pengukus
2. Pukul telur, gula, esen vanilla dan ovallete hingga kembang dan bewarna putih.
3. Masukkan susu segar, gaul sebati
4. Masukkan tepung, sebatikan
5. Bahagikan adunan kpd 3 bahagian mengikut warna yg disukai
6. Masukkan separuh aduanan dalam acuan, kemudian masukankan sedikit jem strawberry,dan masukan lagi adunan keatas jem tadi sampai penuh.
7.Kukus selama 10-15 minit.
[quote]

Nur : Ye Nur, menu rutin ler pulak kita...
kamalina :
sayasha : Try ler mmg gebus punya...
madiha : tak buh pun dah manis dah...try ler
masriyah : Ha...Yah dah tlg jawab tu...TQ
rinnchan : betui tu...
Nabia : start ler kukus tu balik...bukannya susah pun...godek2 jadi ler apam comey ni...
Lee Lin : kene wat apam PINK jer la no....
Hajar : masak ikut musim...camtu la Hajar ooi...
mamasya : betui sesangat...
Bonda : ni apam manis x cicah nyok pun dah ok...
idaisk : start ler balik projek apam ni...
mamazieza : apam nyok mmg sedap...berlemak manis gitew...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net